Yran, studentveckan och studenten★

Alltså vilka veckor detta varit! Herregud vad bra jag haft det! Jag vet inte riktigt vars jag ska börja men jag hade tänkt skriva lite om allt här ändå, bara för att. Sista ordentliga veckan i skolan var innan yran, det var en hel del avgörande arbeten som skulle lämnas in och jag var ganska stressad. Alla bekymmer försvann dock på torsdagkväll då jag lämnade in mitt sista arbete för gymnasiet, vilken jäkla känsla! Efter 3 års slit var man äntligen klar liksom. Detta firades med en efterlängtad brännbollsyra tillsammans med de goaste vännerna någonsin. På fredagen var jag ledig och på eftermiddagen skjutsade mamma in mig, Celina, Emma och Selma till farmor och farfars lägenhet där vi sov hela helgen. Vi käkade middag och började tagga igång direkt för att sedan dra vidare till en förfest. Kom till yran lagomt till att norlie & kkv spelade, tycker både dom, veronica maggio och afrojack var grymma. När veronica sjöng hela huset kunde jag inte låta bli att gråta för allt var verkligen så jävla bra, men i samma stund så vet jag att allting har ett slut.. haha. Så ja, blev lite sentimental där! Trängde sedan in oss typ så många som det ba gick i lägenheten och det blev väl ingen skönhetssömn direkt haha. Dagen efter kom Emelie och hälsade på eftersom hon jobbade hela helgen och inte kunde vara med. Så då gick jag, Emma, Emelie, Andreas och Alexander ner på ängarna och tittade lite på brännbollen. Efter middagen förfestade vi ute hos John, det var fint väder och allt var så härligt! Emelie skjutsade sedan till yran och det gick lite tungt i bilen hehe. Men kvällen blev ändå lyckad och maskinen var kung! Verkligen bästa yran någonsin!

Studentveckan sen då.. på måndag och tisdag fick vi bara veta en massa betyg, Celina, Emma och Emelie sov hos mig på måndagen. Och på tisdagen gymmade jag och Emelie tillsammans sedan sov jag hos henne. På onsdagen åkte jag, Emelie x2, Johanna och Emma till övik. Vi shoppade lite och hamnade mitt i övikarnas mösspåtagning typ. På kvällen var det utgång som gällde, hade sjukt roligt större delen av kvällen. Har verkligen så otroligt fina vänner! Celina sov hos mig och på torsdagen kämpade vi oss iväg till skolan för sista gången och det enda vi gjorde var att fika med klassen. På fredagen var det bal som stod på schemat! Jag, Emma, Selma, Celina och Emelie fixade oss tillsammans med sällskap av handikappade stylisten Joke haha♥. Snälla Emelie fixade mitt hår och jag blev så nöjd, tänk att mitt lilla hår räckte till det liksom. Johanna fotade sedan hela gänget i väntan på bilarna. När vi väl komme fram till röda mattan så ville jag typ dö, var så jääävla mycket folk och jag är typ rädd i korridorerna i skolan liksom.. Klarade i alla fall av att inte ramla och vk-bilden blev inte katastrof, så jag är nöjd med min insats haha. Själva kvällen var väl inte direkt 100% men jag hade det trevligt ändå. Sen drog vi vidare ut på Haga och fötterna värkte en aning när vi komme hem. Celina sov hos mig igen, jag insåg att jag hade sovit ensam 2 nätter av 9 och det hade verkligen varit intensivt. Som ett resultat av detta fick jag feber på lördagen, så blev inge grunkor och mojänger i klinten som planerat för mig. Men Emma, Celina och Emelie åkte dit medans jag kurerade mig i sängen hela dagen. På söndagkväll släppte febern och på måndag var det dax för mingel på skolan. Alla var så otroligt taggade på studenten och jag var jättekänslosam som vanligt haha. Nog för att det är otroligt skönt att nu slippa skolan så känner jag mig lite vilsen? Vad sjutton ska jag göra med mitt liv???? På kvällen fixade klassen flaket och fint blev det! När jag komme hem gjorde jag ett tappert försök att sova i tid men det var mer eller mindre omöjligt.
04.45 ringde alarmet, 9/6-2015, dagen då jag och alla mina vänner tog studenten. Och det känns lika overkligt än idag. ¿¿¿¿¿Jag har liksom tagit studenten????? wtf. Dagen överträffade verkligen alla förväntningar jag kunde tänkas ha och jag vet inte ens vars jag ska börja. Så jävla mycket kärlek bara. Aja hursomhelst, klockan 6 körde champagnefrukosten igång, vi gick sedan sjungande och skrikandes till skolan. Klockan 9 då vi blev insläppta i skolan delade vi ut ''klassens..'' och sedan klockan 10 sprang vi in på ettorna&tvåornas avslutning, skrek och sjöng och allt var så jävla bra! Efter det fick vi betygen och sen var det dax för utspring. Träffade släkten en snabbis och skyndade sedan vidare till flaket som var så sjukt mycket roligare än vad jag förväntat mig! Vilken jävla lycka, fyfan så roligt det var!! Komme sedan hem vid kvart i 3 och hann vila till klockan 4 då släkten kom. Åt middag och hade det trevligt och alla frågor om vad jag ska göra nu störde mig nästan inte ens! Klockan 7 var det dax för förfest med klassen vilket var väldigt roligt. Var lagomt förfriskad när jag och mitt bästa squad sedan begav oss mot studentskivan men fy fasen vad bra jag mådde! Hade så otroligt roligt verkligen hela dagen men jag kan inte riktigt förklara vad det var som gjorde att kvällen blev så mycket bättre än vad det brukar vara. Absolut bästa kvällen ute med de skönaste människorna någonsin. Lyckan var överväldigande och jag vill bara uppleva det om och om och om igen! Blir helt tokig när jag tänker på det, så avundsjuk på alla som har kvar denna upplevelse. Nu, en vecka senare så är jag relativt återställd haha, rösten kom tillbaka i söndags. Jag har hunnit landa lite, städa upp mitt rum som typ var mer kaos än mitt liv de senaste 3 veckorna. Nu känns det bara tomt. Jag kommer sakna denna tid. Önskar att jag tagit vara på allt ännu mera, så mycket som det bara går liksom. Det är verkligen så att man inte inser vad man har förrän det är borta. Nu ska jag inte låta mina negativa tankar ta över här för livet har knappt börjat och jag ska fan i mig inte tappa kontakten med mina fantastiska vänner bara för att ett kapitel är över. Nu ska jag njuta av ledigheten för i juli börjar jag jobba och det känns ungefär lika tungt som att jag faktiskt måste ta tag i mitt liv nu. 
Bästa bästa bästa någonsin! Tack till alla fina människor som förgyllde min student, FY FAN VAD NI ÄR BRA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0