8 april

Råkade bli några km längre än vad jag planerat men lika bra att skriva allt så jag kan kolla tillbaka sen, haha.
nu är jag hemma efter en utmattande men underbar vecka i london!! Tänkte bara berätta lite smått vad vi gjort, bilder kommer någon annan dag för vi ska byta bilder mellan varandra senare. I alla fall, i tisdagkvälls gick ju tåget till sthml, sov max 20 minuter under hela tågresan så var ju lagomt trött och irriterad när vi kom till arlanda.
 
Kom dit vid 6 på onsdag morgonen, åt frukost på donken och försökte fördriva tiden. Blev sjukt less på vänta och slutade med att jag var jätteyr och illamående. Vårat flyg gick vid tre tror jag och almas gick en timma senare. När vi landade på heathrow tog vi en taxi till hotellet, haha om man ens kan kalla det hotell, det var så himla litet och gammalt. När alma och dom kom så for vi ut och åt middag och sen gick vi bara direkt och la oss.
 
torsdagen skulle vi egentligen åka sightseeing buss genom hela london men eftersom det var typ storm så for vi istället till county hall. Almas familj åkte london eye och vi gick på london dungeon, det var inte alls så läskigt som jag trodde så blev nästan lite besviken. Dock när vi var på väg ut och mattias och pappa var på toa så går brandlarmet och jag och mamma hinner just krypa under brandväggarna och typ springa ut medans pappa och mattias blev fast nere i källaren. Hahah det var fan läskigt! Efter det gick vi runt i london, det började snöa och regna och blåsa ännu mer. For till oxford street och gick på primark, helt fantastiskt underbar affär!! Jag skulle helt seriöst kunna flytta till london bara för att ha tillgång till primark hela tiden.. haha ja sen gick vi på någon restaurang och åt middag och sen åkte vi hem. Satt på hotellrummet med mattias, alma och loke och visade vad vi köpt och så. Sen gick vi och la oss.
 
fredagen for vi till madame tussauds, det var typ en av de saker jag sett fram emot mest och det var jätte roligt. Jag och alma tog kort med alla vi kände igen osv. Det var dock smockat med folk så man tog sig knappt fram. Höjddpunkten var Justin trots att han såg så jävla ful och overklig ut. Tänkt om man skulle få stå bredvid den riktiga liksom. De fanns någn skräckgrej där också och jag tvingade med alma och det var verkligen bra, lite för kort bara. Det sista var en 4D film med typ spiderman och hulken osv, det var typ läskigare än skräckgrejen, haha allt var så verkligt. For till oxford street igen, käkade på kfc och shoppade lite mer. Hann dock bara med primark en andra gång;) efter det åkte vi till county hall igen, gick på london aquarium, trodde det skulle vara mycket större och typ bara tunnlar som man gick igenom men det var mest bara små aquarium så det var väl inte så jättespeciellt. For och åt middag på något asgott ställe och åt världens godaste efterrätt. Åkte sedan tillbaka till hotellet och visade varandra vad vi köpt igen.
 
lördagen var vädret faktiskt riktigt bra förutom att det blåste som fan. Åkte då sightseen bussarna, london är så himla fint! Det är bara massa gamla stenbyggnader och så sitter typ alla hus ihop med varandra och så är alla dörrar olika färger. Ser verkligen ut som i filmen notting hill, så mycket london som det bara kan bli! Stannade av på trafalgar square osv. Sen for vi till oxford street igen, primark ännu en gång! Gick också på victoria secret, forever21 osv. Men eftersom allt var så sinnes billigt på primark blev man skit snål på alla andra affärer, haha. Shoppade i 6 timmar, ont i fötterna? JAAA all day every day. Hoppade sedan på något random tåg och klev av någon stans för att käka middag, sen tillbaka på hotellet och visa upp allt för varandra igen, haha.
 
söndagen var det dax för hemresa. Åkte till heathrow vid halv 11, checkade in osv. Åt lunch/middag och flyget gick vid 3. Mellanlandade i Hamburg(=två nålar på min karta!!!:]) och flög med världens minsta flygplan till arlanda. Väntade där till kring 11, då gick tåget till umeå. På arlanda såg vi till och med en kändis!!! gissa vem? Det är en kille.. han är 17 år... är med i en tvserie...WILLIAM SPETZ. Haha bara för att man för en gångs skull är på arlanda och vill se en kändis så ser man en som man sett flera gånger tidigare.. Lyckades i alla fall sova lite mer på tåget hem, men är så galet trött ändå.
 
Stannade hemma från skolan idag eftersom jag ändå inte skulle ha gjort något viktigt där. Och hade jag bara två lektioner så.. Packade istället upp allting och har försökt lista ut hur allt ska rymmas.Måste köpa fler galgar och pappa måste fixa lite skohyllor, hehe. Mamma har klippt mig också, och jag vettefan, det blev typ page.. Nu ska jag röja lite på mitt rum sen kommer lite kåmpizar. Here's evereything i bought... (59 saker för 2000 kronor, vadå kung på fynda?)
victoria secret - 5 trosor för 200 kronor + 4 bodymist & 1 bodylotion för 250 kr.
primark - 3 bhar & 3 trosor för 180 kr + 7 trosor för 70 kr.
nå konstiga affärer - ljusgrå kofta 90 kr + obey 220 kr. Primark - 3 tights 30 kr + 7 sockar 25 kr + tofsar 10 kr + 4 armband 20 kr + mörk kofta 80 kr + 2 shorts 30 kr styck.
primark - kring 50 kr styck.
primark - kring 50 kr styck.
forever21 - 120 kr styck.
sju par skor från primark flippfloppen kostade 10 kr, sneakersarna 60 kr och de andra + svarta tygskor kostade 30 kr styck. Ångrar attt jag inte köpte fler...........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0