Älgjakt

hejhej, har nyss kommit hem från älgjakten och jag är helt slut. de är väldigt ansträngande att sitta stilla och frysa! ;) fast jag kan väl inte påstå att jag suttit särskilt mycke alls, dom sköt två stycken nästan på en gång och de bara vimlade med älgar :p fast självklart så var dom inte vid mig och pappa ;) ett litet tips, efter att du hjälpt till att flå tre älgar så är de inte smart att snurra  runt runt i typ 3 minuter för att bli varm, för då mår du redan illa av alla inälvor och sånt och efter att du snurrat så spyr du nästan ;) hahaha ^^ och jag måste ba få säga att pappas jagarkompisar är as skojiga xD hahha, dom pratar typ bondska hela tiden, speciellt på radion :p

på vägen hem så for vi förbi på skjutbanan och jag sköt med älgstudsaren för första gången :o jäääääälar va hemskt de va xD hahahha kan lägga ut en film på de sen ;) hahaha jag står typ och skakar och sen när jag trycker på avtryckaren så skriker jag xD och sen står jag typ där å ba: såå jääääävla ballt, faaan va coolt, såg du! jag flöööög ju bakåt! hahah xD

lite bilder nu då.... fotade nästan ingenting eftersom jag nästan inte hade tid och sen vågade man ju inte gå runt i en skog full med älgjagare ;)







inte särskilt fina bilder men jag gillar ''helheten'' hahah :p till exempel bokehn i bakgrunden på vissa bilder, färgerna å jaa ;)

heheh, lovikavantar + släpa runt älgar = vääääärldens äckligaste lukt xD


efter att man stått där i två timmar så blir man faktiskt väldigt äcklad! i början kan de va lite intressant men sen, blää! :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0