årsresume 2014-2015

För någon vecka sedan fick jag ett ryck och ville uppdatera bloggen. Började tillslut med det här inlägget och har velat fram och tillbaka men kom fram till att ett litet(ja litet blev det kanske inte riktigt i slutändan menmen..) inlägg inte skadar haha. Ångrar lite att de senaste året inte finns dokumenterat här på min kära, pinsamma blogg för det är så otroligt roligt att titta tillbaka och se hur jag tänkte, mådde och vad jag gjorde(mindre kul när andra gör det dock!!!). Det känns som att det har hänt väldigt mycket roligt på senaste tiden (haha ja ni som vet, vet ju..) och hade varit underbart att ha allt här. Därför tänkte jag sammanfatta det här året innan jag blir gammal och grå och glömmer bort precis allt roligt som hänt! Så here we go..

Maj 2014
Valborg firades hos Selma med mina kära vänner. Ida kom hit på överraskningsbesök. Saga fyllde 18 så vi firade henne en kväll. Selma fyllde 18 under yran som förövrigt var great. Vi slaggade i farmor och farfars lägenhet och vi var ganska säkra på att Martin garrix bodde i lägenheten mittemot hahah.

Juni 2014
Helgen innan sommarlovet myste vi hos Celina. Och sen hos Selma. Jag började jobba på kyrkan med Saga. Trivdes bra och var så kul att få jobba med henne! Ganska utmattad efter jobbet men försökte ändå hitta på roliga saker samt vara i stugan.Firade midsommar i min stuga med fina vänner.
 
 
Juli 2014
Det var galet varmt hela sommar och oj så härligt det var! (för det mesta..) Jobbade fortfarande och hann med en hel del sommarmys. Tillbringade också en helg i Fridas stuga med ett gäng tjejkompisar. Var massor i stugan och fyfan vad härligt det var, bästa platsen♥
Mitt bästa krypin

Augusti 2014
Tog vara på sista sommarvärmen i stugan med vänner. Började sista året på gymnasiet(!!). Lycka blandat med panik blandat med otagg blandat med lättnad. Både jag, Emelie, Emma fyllde 18. Första fredagen efter jag fyllde år - den 29e for jag och Emelie på five har jag för mig. Kräftskiva hemma hos Selma med sävartjejerna!
 
September 2014
Det hände inte alls mycket! Försökte väl acklimatisera mig till skollivet igen. Började på körskolan så kämpade med att kombinera körkortsplugg med skolplugg, Mattias lärde mig allt han kunde haha.
 
Oktober 2014
Life in color, delvis roligt men framförallt typ blött haha. Åkte dit med Saga, Emma och Emelie. På höstlovet var jag i Stockholm med Selma och Saga, + att Johanna och Emelie x2 också var där. Vi såg idol och gick för mycket på stan. Hälsade på Johanna i vännäsby en kväll och var ute med Emma och Emelie x2. Den 28 oktorber hämtade jag lille Frans hos Celina.
 
November 2014
Tog körkortet!! Skrev teoriprovet med feber men fick boka om uppkörningen. Nervös så jag höll på dö men allt gick toppen! Jag började jobba på löven som reserv-kioskansvarig. Annars blev det väl någon utekväll samt flera myskvällar. 
Hehe har nån himla dille på skriva anteckningar. Har över 50st och raderar flera varje dag, det här är i alla fall anteckningar från den 6e november innan jag skulle göra uppkörningen. Tycker dem är ganska klockrena haha. 

December 2014
Party på fredagen då vi fick lov. Förfest hemma hos mig med ett gäng sköna folk. Efter five tog jag tåg till Gällivare under natten. Lagomt sliten på morgonen när jag komme fram men blev party hos Ida på lördagen med hennes vänner. Hade väldigt roligt! Nyår firades i Tavelsjö med både gamla vänner och nytt trevligt folk, ännu en mycket rolig kväll!
 
Januari 2015
Inget speciellt hände, lite fester, kompishäng, tog nya tag med träningen på riktigt vilket känns väldigt bra.
Mina finafina vänner som jag tycker om sååå mycket och min finaste bästaste vapendragare som jag sällan är utan i mer än några timmar♥
 
Februari 2015
Jag, mamma, Alma och Marielle åkte till Stockholm en helg. Shoppade, gick på musikal(livet är en slager, världsfin!!) och åt gott. Var ute i stugan någon gång, körde skoter och myste. Hängde givetvis med mina fina vänner också.

Mars 2015
Ännu mera party, mycket plugg, mycket träning osv. En helg spenderade jag hos Emelie, på fredagen hade vi planerat en spakväll, köpt frukt och nutella och skulle bara vara hemma och ta det lugnt men det slutade med att vi drog till stan vid 7 och bowlade med Per, Lukas och John. Sen for vi hem till John och såg en totalt värdelös skräckfilm. När jag och Emelie sedan komme hem vid halv 2 så badade vi ändå haha, drack celsius vilket resulterade i en timmas sömn. På lördagen for vi ett gäng till Emelies stuga och hade det väldigt trevligt. Sov där till på söndagen, ytterligare bara en timmas sömn, relativt sliten och efter bakismat på frasses spenderade jag resterande tid i sägen haha.

April 2015
Det var dömycket i skolan. Jag och Emma var på kårhuset torsdagen då vi fick påsklov. På påsken var vi hos farmor och farfar i Ratu med kusinerna som vanligt. Sista helgen umgicks jag med mina fina bästavänner. Selma, Emma och Saga sov hos mig på torsdagen då familjen var bortresta. På fredagen var vi ett gäng som förfestade hos mig, sjukt roligt än en gång! Drog sedan till five, hela kvällen var toppenbra! Celina och Emelie sov sedan hos mig och på lördagen for vi tre+Emma till klinten för lite bakishäng. Vi myste och slöade hela helgen. Det faktum att endast 2 månader återstod av gymnasiet och allt som hör därtill kändes å ena sidan jobbigt och ledsamt å andra sidan helt fantastiskt underbart! Helgen efter åkte jag och Emma till Emelie, blev badhäng med vin och gött sällskap. Vi sov över och tog en ordentlig sovmorgon, på kvällen var jag med sävargänget. Helgen efter var det födelsedagsfirande både fredag och lördag! På fredagen åt släkten middag på Gandhi eftersom mormor fyllt 70 år. På lördagen hade vi dragit ihop en överraskningsfest för Andreas som fyllde 19. Jag, Emma och Emelie hämtade upp honom och sedan var vi hemma hos Lukas hela kvällen. Lika roligt som vanligt! Sov sedan hos Johanna och när jag väl tagit mig hem så tog jag det bara lugnt.

Maj 2015
Valborg firades med ett gäng sköna människor. Förade först inne i stan hos Emelie vilket var väldigt kul, drog sedan vidare till Rex och hamnade tillslut på kårhuset. Efter en del strul sov vi hemma hos Emelies farmor vilket var efterlängtat haha. Fredagen slösade jag bara bort på ingenting och lördagen spenderade jag med sävarbruttorna hemma hos Saga. Det börjar kännas väldigt jobbigt att lämna skolan, å ena sidan är det dehär jag längtat efter hela mitt liv typ, att få sluta skolan, slippa allt plugg, gå vidare i livet liksom. Men å andra sidan så har jag inget emot att liksom befinna mig på skolan och börjar inse vilken lyx det är att alltid kunna träffa mina fina vänner varje dag. Men sen tänker jag på de kommande veckorna och de 8 skolarbeten som ska lämnas in inom 2 veckor och fyfan vad skönt det ska bli att slippa det i fortsättningen!!!! Så mycket roligt att se fram emot och det är snart sommar och allt känns så jäkla bra shit men samtidigt rinner tiden bara iväg och jag får fan panik.
 
Och sist men inte minst så måste jag bara säga att utan det här fantastiska gänget är jag tveksam om jag ens orkat stå ut med livet. Varje skoldag i deras sällskap är jag så oerhört tacksam för. Oj så jag kommer sakna dem.❤

Kommentarer
Postat av: Anonym

naw

2015-05-11 @ 19:54:03
Postat av: Anonym

bubbis dåå <3

2015-05-11 @ 20:05:19
Postat av: Anonym

Kul :-)

2015-05-12 @ 10:00:04
Postat av: Machoman

Ni såg ju inte ens på skräckfilmen, töntar!
Vissa LÅG ju bara i sängen ;)

2015-05-12 @ 11:49:04
Postat av: Anonym

Naw

2015-05-12 @ 12:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0