Sportlov 2014 - stockholm

Nu har det typ gått tre veckor sedan jag var i Stockholm och jag är hopplös på uppdatera. Har en massa att skriva och vill få med så mycket som möjligt eftersom det är så bra och roligt att ha sen men det betyder också att inlägget lär bli ett par meter. Nu har jag ju glömt bort allt också men ska försöka haha. I början av lovet var jag hemma och tog det lugnt, började se vampire diaries -.- samtidigt som Emma började se teen wolf, kanske den bästa deelen jag någonsin gjort.

På måndagen åkte jag till övik med familjen, vi bodde på hotell, badade och gick lite på stan. Det var mysigt! På onsdagen for jag till Vännäs och hälsade på Emelie, vi gymmade först i stan och gick sedan på subway och käkade och när vi kom hem till henne gjorde hon gelenaglar på mig till klockan 1 på natten, haha hon var lagomt less! Vi hade i alla fall kul tillsammans, som vanligt:) när jag sedan kom hem på torsdagen städade jag mitt rum och packade, Celina kom till mig efter middagen och vi såg sista avsnittet av one tree hill för att tagga Gavin!
Flyget gick sedan på fredag förmiddag och Selma, Emma, Celina och jag landade i Stockholm vid 11, vi tog några cheese på Arlanda och funderade över hur vi skulle lägga upp dagen. Helt plötsligt har vi lämnat väskorna på världens bästa vandrarhem, hostel Dalagatan, och vi är på väg mot frihamnen för att se lets dance, haha! Efter en promenad på ca 30-40 minuter hittar vi till lokalen, köar i 30 minuter för att sedan få reda på att man måste boka platser även inför genrepet. Det är fullbokat och arrangörerna säger att vi kan stanna och vänta tills alla har satt sig och så kanske vi kan få komma in, vi väntar då i över en timma och börjar ge upp hoppet. Men sen typ en kvart efter att genrepet skulle ha börjat blir vi insläppta och inte nog med det, vi får typ bästa platserna. Vi sitter en halv meter från greenroom och en meter från dansgolvet och i stort sett på gången där alla dansare gick, haha helt sjukt. När det var slut virrade vi oss tillbaka till tunnelbanan och mötte upp Emelie x2 på plattan. De andra åkte tillbaka till vandrarhemmet och jag och Emelieorna åt på Jensens bøfhus, gick sedan runt lite och de följde med mig tillbaka till vandrarhemmet.
På lördagen åt vi först frukost på vandrarhemmet och for sedan till Kista och shoppade ett tag. Efter att vi ätit lunch där så åkte vi in till stan och snurrade runt där i vad som kändes som tusen år. Alla hade ont i fötterna och kroppen och jag var jätteless och grinig, sen hittade vi inte ens någon stans att äta middag, haha det var en jobbig dag. Celina, Selma, Emma och jag åkte och köpte pizza som vi käkade på vandrarhemmet. Vi såg sedan mello och efter det for jag och Selma ut och lekte i tunnelbanan, haha värsta norrlänningarna men kul hade vi då i alla fall på rullbanden.
På söndagen tog vi lite sovmorgon och for sen direkt till Globen, vi gick runt lite på affärerna och såg också the fooo haha. Vid 2 gick vi ut för att börja köa, vi fick nummer 40-46, satt där på våra nyköpta filtar och käkade cheeseburgare i 4 timmar. Halv 6 blev de första 100 insläppta inomhus och vi hängde av oss våra grejer och gick sedan in i annexet på led, haha. Vi stod sedan näst längst fram i mitten hela konserten, det var så skönt att folk inte knuffades och pressade men ibland kändes det ändå som att man skulle mosas och svimma och det var just det en av oss gjorde, hehe nämner inga namn. Efter den fantastiska konserten och lite återhämtning åkte vi till vandrarhemmet och åt lite godsaker och somnade sedan ganska hårt.
Måndagen bestod mest av väntan, efter att vi checkat ut från vandrarhemmet for vi direkt till Arlanda där vi satt och väntade på flyget i typ 3 år, när vi äntligen var hemma i Sävar packade jag upp, städade och gick och la mig ganska direkt. Vi såg också en hel del kändisar! Utöver Gavin och alla dansare i let's dance så såg vi: Måns Möller, Andreas Weise, Tony Irving, Dermont Clemenger, David Helenius, Jessica Almenäs, Sofia Wistam, Mathias Andersson, Omar, Oskar och Felix från the fooo och Kevin Walker! För att sammanfatta de 4 dagarna så kan man kort säga att var en väldigt lyckad resa med fina vänner och en sjukt bra konsert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0